چگونه لکه آلبالو را از روی لباس پاک کنیم

 

لکه های گیلاس از بنفش کمرنگ تا قرمز تیره رو شامل میشه و این لکه های گیلاس طبیعی راحت تر از رنگ های مصنوعی پاک میشه. بیشتر لکه های گیلاس رو میشه با پاک کننده ها و شوینده های معمولی پاک کرد.

 

نکته

هرگز از صابون طبیعی (به شکل نوار یا پوسته پوسته) استفاده نکنید، زیرا لکه ی آلبالو از نوع تانن است و صابون پاک کردن آن را دشوارتر می کند.

  • اگر قسمت جامدی دارد آن را با یک چاقو از سطح پارچه جدا کنید. مراقب باشید که لکه را مالش ندهید زیرا این کار باعث می شود که لکه عمیق تر به الیاف وارد شود. اگر لکه مایع است، آن را با یک پارچه سفید ساده یا دستمال کاغذی پاک کنید.

 

رفع لکه ی تازه

اگر لکه تازه است، پارچه از پشت را زیر شیر آب نگه دارید و آن را با آب سرد بشویید تا لکه از الیاف خارج شود. پیش از شستشو از لکه بر استفاده کنید. لکه بر را با یک مینی برس دلفین بمالید و اجازه دهید حداقل 15 دقیقه قبل از شستشو روی لکه بماند. اگر لکه‌بر ندارید، از مقداری ماده شوینده مایع سنگین برای پیش شستشو استفاده کنید.

 

 

پارچه را بشویید

با استفاده از مواد شوینده لباس های سنگین، مورد را در داغ ترین آب توصیه شده برای پارچه بشویید. قبل از انداختن در خشکشویی اطمینان حاصل کنید که لکه از بین رفته است.

 

رنگ های قرمز

می توانید از محلول سفید کننده کلر و آب برای پاک کردن رنگ قرمز از پارچه های سفید با الیاف طبیعی (پنبه و کتان) استفاده کنید. برای پارچه‌های مصنوعی سفید یا لباس‌های رنگی، از سفیدکننده‌های مبتنی بر اکسیژن استفاده کنید.

محلول سفید کننده و آب گرم را طبق دستورالعمل بسته در یک سطل مستطیل مهسان یا سینک، مخلوط کنید. اقلام لکه‌دار را کاملاً در زیر آب قرار دهید و اجازه دهید به مدت 30 دقیقه خیس بخورند.

 

شما نیز ممکن است دوست داشته باشید: