چگونه لکه عسل یا شیره را پاک کنیم؟

 

شیره میوه و افرا یا عسل، همراه چای، روی پنکیک یا داخل غذای مورد علاقه تون استفاده میشه. پاک کردن اکثر این لکه ها نسبتاً ساده است مگر اینکه رنگ مصنوعی بهش اضافه شده باشه.

 

 

لباس های قابل شستشو

عسل ها از قندهای گیاهان ساخته می شوند، این لکه ها را معمولاً با مواد شوینده توصیه‌شده در گرم‌ترین دمای آب مناسب برای پارچه، می توان از بین برد.

هنگامی که قطره ای از شیره یا عسل روی پارچه فرود می آید، از لبه کارت اعتباری استفاده کنید تا مقادیر مواد جامد را از سطح پارچه جدا کنید. مالش ندهید زیرا این کار فقط لکه را به الیاف عمیق تر پارچه می برد. یک پارچه سفید یا دستمال کاغذی تمیز را در آب معمولی آغشته کنید و ناحیه لکه‌دار را پاک کنید تا بتوانید لباس را کاملا بشویید.

صابون‌های طبیعی برای از بین بردن لکه‌های روغنی عالی هستند، اما هرگز از صابون طبیعی  برای درمان لکه‌های شیره استفاده نکنید، زیرا صابون می‌تواند این لکه‌ها را سخت‌تر کند.

اگر لکه شربت قدیمی تر است و جا افتاده است یا اگر رنگ مصنوعی به محصول اضافه شده باشد، ممکن است به درمان اضافی فراتر از شستشو نیاز باشد. سفید کننده کلر را می توان برای از بین بردن لکه های لباس های نخی سفید و کتانی استفاده کرد.

اجازه دهید اقلام لکه دار حداقل چهار ساعت یا یک شب خیس بخورد و سپس طبق معمول بشویید.

 

 

 

شما نیز ممکن است دوست داشته باشید: