چگونه لکه مرغ سرخ شده را از روی لباس یا فرش پاک کنیم

 

مرغ سوخاری مطمئناً غذای سالمی نیست، ولی گاهی خیلی مزه میده به خصوص با یه کم سس تند. اگه مرغ سرخ شده یا هر غذای سرخ شده روی پیراهن یا فرش ریخته، اینجا نحوه پاک کردن لکه ها رو براتون نوشتیم.

 

هرگز لکه را مالش ندهید، زیرا این کار لکه را به عمق الیاف پارچه فشار می‌دهد. به آرامی هر ماده جامد را با لبه یک چاقو بردارید. سپس روی لکه را با مقداری نشاسته ذرت، پودر بچه و جوش شیرین بپوشانید تا روغن جذب شود. بگذارید حدود پانزده دقیقه روی لکه بماند،  این مراحل پاک کردن لکه در اتاق لباسشویی را بسیار آسان تر می کند.

 

اگر شوینده بر پایه حلال ندارید، کمی مایع شوینده سنگین مانند تاید یا پرسیل را مستقیماً روی لکه بمالید. با انگشتان خود یا استفاده از مینی برس دلفین مهسان لکه را مالش دهید. اگر فقط پودر شوینده دارید، با کمی آب گرم خمیر درست کنید و روی لکه بمالید.

 

صبور باشید و اجازه دهید شوینده بر روی لکه حداقل 15 تا 30 دقیقه کار کند. این به مواد شیمیایی اجازه می دهد تا مولکول های روغن را از هم جدا کنند و راحت تر از الیاف پارچه خارج شوند.

 

اگر پارچه از الیاف مصنوعی مانند پلی استر ساخته شده است که به طور معمول با آب گرم شسته نمی شود، قسمت لکه دار پارچه را روی یک کاسه بکشید و جریان ثابتی از آب داغ را مستقیماً روی لکه بریزید و سپس در آب سرد بشویید.

 

قسمت لکه دار لباس را قبل از خشک کردن بررسی کنید و در صورت لزوم فرآیند را تکرار کنید. هرگز لباس های آغشته به روغن را در خشک کن قرار ندهید.

 

 

شما نیز ممکن است دوست داشته باشید: