چگونه لکه های دائمی ماژیک را از چوب پاک کنیم؟

 

همه ی ما این لحظه رو تجربه کردیم: مشغول کارمون هستیم و یهو میبینیم که ماژیک ما روی میزمون نشت کرده یا عضو کم سن و سال خونه، کفپوش یا کابینت چوبی رو ماژیکی کرده، خبر خوب اینه که با کمی حوصله و تلاش میشه ماژیک رو از روی چوب پاک کرد.

قبل از اینکه با لکه مقابله کنید، روش های حذف را در نقطه ای نامحسوس تست کنید تا مطمئن شوید به چوب آسیب نمیزنید.

آماده اید؟ یکی از این محلول‌های تمیزکننده خانگی را امتحان کنید تا ماژیک را از اکثر سطوح چوبی پاک کنید.

 

الکل

الکل معمولی یک راه حل بسیار موثر و بسیار مقرون به صرفه برای این لکه ها در چوب است. مقداری ایزوپروپیل الکل را روی دستمال میکروفایبر مهسان بریزید، روی لکه بکشید و خشک کنید. ممکن است چند دور طول بکشد تا لکه به طور کامل پاک شود، اما اگر متوجه تغییر رنگ روی پارچه شدید، از الکل استفاده نکنید.

 

لاک پاک کن

اگر پاک کننده لاک ناخن مبتنی بر استون بتواند مانیکورهای ژل سرسخت را پاک کند، منطقی است که بتواند با لکه ی ماژیک نیز مبارزه کند. از مالیدن زیاد از حد لکه خودداری کنید، زیرا پاک کننده ناخن می تواند به پوشش چوب آسیب برساند. ما به شدت توصیه می کنیم قبل از شروع به کار، این روش را در یک نقطه نامحسوس آزمایش کنید.

 

اسپری مو

اسپری مو برای پاک کردن انواع لکه ها شناخته شده است. به سادگی روی لکه را با کمی اسپری مو بپوشانید و باقیمانده آن را با یک دستمال خشک کن مهسان پاک کنید. میبینید که لکه بلافاصله شروع به از بین رفتن می کند.

 

جوش شیرین

جوش شیرین یک ماده ضروری در هزاران پاک کننده خانگی است، اما می تواند یک لکه بر موثر نیز باشد. با جوش شیرین و آب خمیری درست کنید و به آرامی با حرکات دایره ای آن را روی لکه بمالید. اگر جوش شیرین دم دست ندارید، خمیر دندان – نه خمیر دندان ژله ای – می تواند همین اثر را داشته باشد.

 

 

شما نیز ممکن است دوست داشته باشید: