چگونه لکه های نمک خیابانی را از لباس ها پاک کنیم

 

توی زمستون، برا جلوگیری از سرخوردن عابرین و ماشین ها، توی پیاده رو و خیابون نمک میریزن، اما این نمک لباس‌ها و کفش‌ها کثیف میکنه. پاک کردن لکه‌های نمک وقتی تازه هستن، کار آسونیه  اما وقتی نمک برای مدت طولانی بمونه، میتونه به کفش‌ها و پارچه‌ها آسیب بزنه.

 

ناحیه را بشویید یا خیس کنید

محل آغشته به نمک را در اسرع وقت با آب سرد بشویید. اگر نمک خشک شده و لکه‌ها روی آن ظاهر شده است، نمک را تا حد امکان پاک کنید. سپس لباس را یک شب در آب خنک خیس کنید.

 

طبق معمول بشویید

طبق دستورالعمل های برچسب مراقبت، لباس را طبق معمول بشویید. از مواد شوینده معمولی و آب خنک خود استفاده کنید.

 

نکته

از یک برس نرم دلفین مهسان برای پاک کردن لکه های نمک خشک شده استفاده کنید.

اگر آثار نمک روی لباس باقی ماند، محلول 1 قاشق غذاخوری سرکه سفید و 1 لیتر آب را امتحان کنید. یک پارچه تمیز را با محلول مرطوب کنید. سپس لکه را با پارچه مرطوب و سپس یک پارچه خشک پاک کنید. لباس را دوباره همانطور که می خواهید بشویید.

 

لکه را جاروبرقی بکشید

محل لکه‌دار فرش را جاروبرقی بکشید تا تکه‌های خشک و شل نمک از بین برود.

 

با محلول سرکه اسپری کنید

محلول 1 به 1 آب داغ و سرکه سفید مقطر را در یک بطری اسپری مخلوط کنید. محلول را روی لکه اسپری کنید و مراقب باشید که محل اشباع نشود. اجازه دهید محلول حداقل پنج دقیقه کار کند و سپس آن را با یک حوله کاغذی خشک کنید. برای از بین بردن رطوبت نیز می توانید از واکس مرطوب استفاده کنید.

 

بگذارید فرش خشک شود

اجازه دهید منطقه به طور کامل در هوا خشک شود.

اگر لکه ای باقی ماند، محلولی از 2 قاشق چایخوری مایع ظرفشویی و 2 فنجان آب خنک را مخلوط کنید. یک اسفنج یا برس نرم را در محلول فرو کنید. از لبه بیرونی لکه شروع کنید و محلول پاک کننده را در ناحیه لکه دار بمالید. با یک پارچه سفید یا حوله کاغذی تمیز، لکه را از فرش خارج کنید. حرکت را به یک ناحیه تمیز و خشک از پارچه ادامه دهید تا زمانی که لکه دیگری منتقل نشود.

یک پارچه سفید تمیز را در مقداری آب معمولی آغشته کنید و از آن برای شستشوی ناحیه استفاده کنید. شستشوی محلول تمیزکننده ای که می تواند خاک را به جذب کند مهم است. آنقدر این کار را انجام دهید تا دیگر باقیمانده صابون باقی نماند. بگذارید در هوا خشک شود و سپس جاروبرقی را بکشید.

شما نیز ممکن است دوست داشته باشید: