چگونه لکه های  گریس را از لباس پاک کنیم؟

 

لکه های چربی و روغن از سخت ترین لکه ها هستن. پارچه های الیاف طبیعی مانند پنبه و کتان راحت تر تمیز می شوند. اما اگه پارچه مصنوعی مثل پلی استر یا نایلون باشد که از نفت ساخته شده ، مولکول های چربی پیوند قوی با الیاف ایجاد میکنه و به سختی شکسته میشه.

 

از روغن پخت و پز گرفته تا کره و روغن موتور، مراحل زیر را دنبال کنید تا لکه های چرب را پاک کنید:

 

چگونه لکه های چربی را از روی پارچه ها پاک کنیم

  • نکته کلیدی برای از بین بردن لکه چربی و روغن از هر پارچه، استفاده از مواد شوینده سنگین یا لکه بر آنزیمی و داغ ترین آب ممکن است که به پارچه آسیب نمی رساند.
  • با برداشتن هر گونه چربی جامد با لبه یک چاقو یا قاشق شروع کنید. مالش فقط باعث فرو رفتن بیشتر گریس به الیاف می شود. اگر گریس مایع است، آن را با یک دستمال کاغذی سفید خشک پاک کنید. همچنین می‌توانید روی لکه را با کمی پودر تالک یا نشاسته ذرت بپوشانید تا به جذب چربی کمک کند. بگذارید پودر حداقل پانزده دقیقه روی لکه بماند و سپس با برس پاک کنید.
  • در اسرع وقت لکه را با یک اسپری حلال یا ژل مانند تمیز کنید. اگر شوینده پایه حلال ندارید، از یک اسپری سنگین استفاده کنید. مواد شوینده مایع مستقیماً روی لکه قرار می گیرند و با مالش ملایم پارچه با انگشتان کار می کنند. اگر فقط پودر شوینده دارید، با کمی آب گرم خمیر درست کنید و روی لکه بمالید.
  • صبور باشید و اجازه دهید شوینده بر روی لکه حداقل 15تا 30 دقیقه کار کند. این به مواد شیمیایی اجازه می‌دهد تا مولکول‌های گریس یا روغن را از هم جدا کرده و راحت‌تر از الیاف پارچه خارج شوند.
  • پس از انجام پیش شستشو، لباس را طبق معمول با گرمترین آب توصیه شده برای پارچه همراه با مقدار توصیه شده مواد شوینده برای لباس بشویید.
  • اگر پارچه مانند پلی استر مصنوعی است که معمولاً در آب داغ شسته نمی‌شود، قسمت لکه‌دار پارچه را روی یک کاسه بکشید و جریان ثابتی از آب داغ را مستقیماً روی لکه بریزید و سپس در آب سرد یا گرم بشویید.
  • قسمت لکه دار لباس را قبل از خشک کردن بررسی و در صورت لزوم درمان را تکرار کنید. هرگز لباس آغشته به چربی را در خشک کن قرار ندهید، حرارت زیاد پاک کردن لکه را دشوارتر می کند. در صورت لزوم مراحل تمیز کردن را تکرار کنید.

 

نکته

اگر لباس‌ها یا ملحفه‌های زیادی با لکه‌های چربی سنگین و بویی مانند ماشین‌آلات یا فست فود دارید، آنها را جدا از سایر لباس‌ها بشویید. این امکان وجود دارد که چربی سنگین دوباره روی پارچه های دیگر رسوب کند. برای از بین بردن بوی چربی کهنه، از یک خوشبو کننده در شستشو استفاده کنید یا نصف فنجان آمونیاک را به چرخه شستشو اضافه کنید.

 

هشدار

هرگز آمونیاک و سفید کننده کلر را مخلوط نکنید زیرا ممکن است بخارات سمی ایجاد شود.

شما نیز ممکن است دوست داشته باشید: