چگونه لکه ی رنگ مو را از لباس و پارچه پاک کنیم

 

رنگ مو روی سر شما یه تغییر خوب ایجاد میکنه، اما ریختن این ماده رو لباس یه دردسر واقعیه. یادگیری نحوه پاک کردن لکه‌های رنگ مو از لباس و فرش ضروریه چون ممکنه برای هر کسی پیش بیاد.

 

رفع این لکه به رنگ آن نیز بستگی دارد زیرا هر رنگی روش نسبتاً متفاوتی دارد. مهم ترین نکته این است که لکه را در سریع ترین زمان ممکن رفع کنید و لوازم پاک کننده لکه را در دسترس داشته باشید.

 

قبل از اینکه شروع کنید

اگر برچسب فقط خشکشویی روی لباس است، در اسرع وقت آن را به تمیزکننده حرفه ای بسپارید. اگر تصمیم به استفاده از کیت خشکشویی خانگی دارید، قبل از قرار دادن لباس در کیسه خشک کن، حتماً لکه را با لکه‌بر درمان کنید. با این حال، بعید است که بتوان آن را با استفاده از کیت در خانه حذف کرد.

 

رفع نقطه ای با مایع لباسشویی

اگر قطره ی رنگ پیدا کردید، در اسرع وقت، مایع لباسشویی سنگین، با آنزیم های لکه بر را (Tide یا Persil) با استفاده از مینی برس نرم دلفین به لکه بمالید و خوب بشویید.

 

تمیز کردن لکه های رنگ مو با مواد شوینده مایع

در سفید کننده های مبتنی بر اکسیژن خیس کنید

یک سینک، سطل مستطیل مهسان را با آب خنک پر کنید و سفید کننده های مبتنی بر اکسیژن را طبق دستورالعمل های بسته بندی اضافه کنید. لباس را زیر آب بگذارید و اجازه دهید حداقل هشت ساعت یا یک شب خیس بخورد. اگر لکه از بین رفت، طبق معمول بشویید. اگر آثار جزئی باقی ماند، این فرآیند را با محلول سفیدکننده اکسیژن/آب تازه تکرار کنید.

 

خیساندن کلر سفید کننده برای پارچه های سفید

اگر بعد از دو بار خیساندن لکه باقی ماند و لباس سفید شد، محلولی از یک گالن آب و یک چهارم فنجان سفید کننده کلر درست کنید. 15 دقیقه خیس کنید. سپس با آب تمیز فراوان بشویید.

 

هشدار

پارچه را بیش از 15 دقیقه در سفید کننده کلر خیس نکنید. خیساندن طولانی مدت می تواند پارچه را ضعیف کند.

شما نیز ممکن است دوست داشته باشید: