چگونه لکه ی چای را برطرف کنیم؟

 

لکه چای ممکنه به رنگ روشن باشه، اما تغییر رنگ قهوه ای اون روی لیوان، لباس، فرش یا اثاثیه، به سختی پاک میشه. چند نکته و ترفند برای از بین رفتن لکه قهوه ای وجود داره، مثل خیساندن، تمیز کردن نقطه ای یا مالیدن با صابون.

بهترین استراتژی برای از بین بردن لکه چای از روی لباس این است که در اسرع وقت آن را رفع کنید. هر چه مدت طولانی تری بماند، پاک کردن آن دشوارتر خواهد بود.

 

با آب سرد بشویید

سعی کنید تا جایی که می توانید لکه را بشویید، از پشت پارچه اقدام کنید و سعی کنید لکه چای را از روی سطح پارچه پاک کنید.

 

مالش در شوینده مایع

یک ماده شوینده مایع را به آرامی روی لکه بمالید. اجازه دهید مواد شوینده حداقل پنج دقیقه روی لکه چای بماند. اگر لکه قدیمی یا خشک است، لکه چای را با مواد شوینده بمالید و اجازه دهید پارچه به مدت 30 دقیقه در آب سرد خیس بخورد. لباس را کاملاً بشویید. اگر آثار چای باقی ماند، مایع لباسشویی را روی لکه چای بمالید و به مدت 10 تا 15 دقیقه در آب گرم خیس کنید.

 

جوش شیرین بمالید

به جای صابون و آب سرد، می توانید در حالی که چای هنوز خیس است، یک لایه ضخیم از جوش شیرین را مستقیماً روی لکه بمالید. جوش شیرین چای را جذب می کند و رنگ قهوه ای را از پارچه بیرون می کشد. بگذارید یک شب روی آن بماند، سپس پودر را بشویید. در این حالت بیشتر لکه باید پاک شود و سپس می توانید لباس را داخل ماشین لباسشویی بیندازید تا تمیز کردن را کامل کنید.

برای لکه‌هایی که سرسخت هستند یا برای پارچه‌های ضخیم‌تر، لباس را در محلول آب سرد و لکه‌بر اکسید کننده خیس کنید.

اگر پس از این تلاش‌ها هنوز آثاری از لکه چای باقی مانده است، از ژل یا اسپری لکه‌بر استفاده کنید و بگذارید پنج دقیقه قبل از شستشوی اصلی روی پارچه بماند.

 

در صورت لزوم تکرار کنید

این روش بیشتر لکه های چای را از روی بیشتر پارچه ها پاک می کند. گاهی اوقات تمیز کردن مکرر  برای از بین بردن لکه های بزرگ یا لکه هایی که عمیقاً فرو رفته اند ضروری است.

 

شما نیز ممکن است دوست داشته باشید: