چگونه می توان از شر کپک و قارچ خلاص شد (بخش دوم)

هاگ ها در همه جای نقاط و در هر نوع آب و هوایی وجود داره. کپک نوعی قارچه و بعضی از انواع آن برای انسان بسیار مفیده (به پنی سیلین فکر کنید)، در حالی که برخی دیگر برای سیستم های تنفسی و ساختارها بسیار خطرناک هستن.

 

  • کفش، کت، لوازم جانبی و مبلمان چرمی

در صورت امکان، باید به بیرون منتقل شود. سطح را با دستمال نانوفایبر مهسان آغشته به سرکه سفید و یک صابون چرمی خوب و آب گرم پاک کنید. با یک دستمال میکروفایبرمهسان خشک کنید و اجازه دهید کاملاً در هوا خشک شود. پس از خشک شدن کامل، مورد را با نرم کننده چرم بهبود ببخشید.

  • کتاب و مقاله

برای کتابهای گران قیمت و مقالات مهم تاریخی ، با یک مسئول مراقبت حرفه ای مشورت کنید.

هرگز سعی نکنید کاغذ را با مرطوب کردن تمیز کنید. کپک لکه می شود و برداشتن آن تقریباً غیرممکن می شود. اجازه دهید كاغذها در معرض آفتاب كاملاً هوا بخورند و یا در یك ظرف در بسته با مواد جاذب رطوبت مانند ژل سیلیس یا نشاسته ذرت كه بین صفحات پاشیده شده قرار دهید.

وقتی کتاب خشک است، بیرون بروید و از یک برس یا پارچه نرم برای مسواک زدن آرام کپک روی جلد و هر صفحه استفاده کنید. یک پارچه نرم و تمیز را با پراکسید هیدروژن کمی خیس کنید و هر صفحه را به آرامی پاک کنید و اجازه دهید قبل از انتقال به صفحه بعدی کاملاً خشک شود.

  • لوازم خانگی

وسایلی مانند واشر، یخچال و قهوه ساز ها که رطوبت، گرما یا غذا را برای تغذیه کپک ترکیب می کنند، به تمیزکاری مکرر نیاز دارند.

با اجرای چرخه آب گرم با سفید کننده کلر حداقل ماهانه واشرها را تمیز کنید. هر گوشه و کنار از مهر و موم های درب واشر جلو را بررسی کنید تا مطمئن شوید هیچ کپکی در حال رشد نیست.

سرکه سفید به جلوگیری از رشد کپک ها کمک می کند و برای تمیز کردن یخچال ها و دستگاه های قهوه ساز عالی است.

  • کاشی و دوغاب

رطوبت حمام محیط مناسبی برای رشد کپک ایجاد می کند. پاک کننده های تجاری زیادی وجود دارد که می توانید خریداری کنید، اما سفید کننده کلر و آب به همان اندازه موثر و بسیار ارزانتر هستند.

کافی است یک قسمت سفید کننده را با 16 قسمت آب (یک فنجان سفید کننده به یک گالن آب) مخلوط کرده و بگذارید حداقل به مدت 15 دقیقه روی محل کپک زده بماند. سپس با آب بشویید.

 

شما نیز ممکن است دوست داشته باشید: