چگونه می توان بوی قدیمی در تشک را از بین برد

 

اگه لکه ادرار بلافاصله گرفته نشه، می تونه عمیق تر به الیاف تشک نفوذ کنه. برای از بین بردن بو، روشهای زیر رو امتحان کنید.

 

  • در صورت امکان، یک روز ملایم و آفتابی را برای تمیز کردن تشک انتخاب کنید زیرا به خشک شدن سریعتر آن کمک می کند. تقریباً 12 ساعت طول می کشد تا تشک خشک شود.

 

  1. از خمیر جوش شیرین استفاده کنید

یک فنجان جوش شیرین را با یک قاشق غذاخوری آب مخلوط کنید تا خمیر شود. خمیر را آزادانه روی مناطقی که بوی ادرار می دهند پخش کنید. برای این کار، از یک برس دلفین مهسان استفاده کنید. اجازه دهید خمیر کاملاً خشک شود. بهتر است خمیر را حداقل چهار ساعت روی تشک بگذارید تا بوی ادرار خنثی شود. وقتی خمیر خشک شد آن را با جاروبرقی پاک کنید.

  • نکته

برای اینکه به کل تشک تازگی بدید، همه ی سطح را جوش شیرین خشک بپاشید. این به جذب بو و روغن بدن کمک می کند و هنگامی که آن را با جاروبرقی پاک می کنید، گرد و غبار را نیز جذب می کنید.

  1. از سرکه سفید مقطر استفاده کنید

سرکه سفید مقطر یک اسید ملایم است که به خنثی سازی اجزای موجود در ادرار کمک می کند. مقداری سرکه سفید مقطر را در یک بطری اسپری بریزید و روی مناطقی که بوی ادرار دارند بپاشید. بگذارید تشک با هوا خشک شود. بوی سرکه در ابتدا قوی خواهد بود اما با خشک شدن از بین می رود.

  • می توانید با استفاده از فن های گردان برای حرکت هوا روی تشک، زمان خشک شدن را کاهش دهید.
  1. از پراکسید هیدروژن استفاده کنید

پراکسید هیدروژن یک ضد عفونی کننده ملایم و سفید کننده بر پایه اکسیژن است. این ماده با غلظت سه تا ده درصد در اکثر داروخانه ها فروخته می شود. محلول سه درصدی برای از بین بردن بوی ادرار بدون آسیب رساندن به سطح تشک بهتر عمل می کند.

مقداری پراکسید هیدروژن را در یک بطری اسپری قرار دهید و روی ناحیه آغشته به ادرار بپوشانید. مطمئن شوید که بلافاصله بعد از پر کردن بطری از آن استفاده کنید زیرا پراکسید هیدروژن پس از قرار گرفتن در معرض نور به آب تبدیل می شود. بگذارید تشک با هوا خشک شود.

  • هشدار

پراکسید هیدروژن یک سفید کننده ملایم است و می تواند جلد تشک چاپی یا رنگی را تغییر رنگ دهد. اگر این مورد نگران کننده است ، قبل از استفاده محلول را با مقدار مساوی آب رقیق کنید.

 

 

شما نیز ممکن است دوست داشته باشید: