چگونه می توان لاک ناخن را از فرش و پارچه مبلی پاک کرد؟

 

ما هیچ وقت فکر نمی کنیم که این اتفاق بیفته، اما بطری های لاک روی فرش ها و بالشتک ها می ریزه و حتی گاهی ناخن مرطوب به جایی که نباید لک میزنه. در مورد اکثر لوازم داخلی میتونید از همین روش ها استفاده کنید، اما اگه پارچه ابریشمی گرونقیمت لک شده، از یه نظافتچی حرفه ای دعوت کنید.

 

  1. پارچه را تست کنید

در یک منطقه پنهان، استون بزنید تا مطمئن شوید که حلال رنگ فرش را تغییر نمی دهد.

  1. لاک ناخن اضافی را پاک کنید

از لبه پلاستیکی کارت استفاده کنید و تا جایی که می توانید لاک ناخن را بردارید. اگر لکه هنوز مرطوب باشد، می توانید مقدار اصلی از لاک ناخن را پاک کنید. تا جایی که ممکن است مراقب باشید تا از پخش شدن لکه جلوگیری کنید.

  1. استون استفاده کنید

با استفاده از قطره چکان یا پنبه، چند قطره استون در ناحیه کوچکی از لکه بمالید. مراقب باشید که پارچه اشباع نشود. بلافاصله محل را با یک دستمال سفید تمیز یا دستمال کاغذی پاک کنید، اما مراقب باشید لکه پخش نشود. تا جایی که ممکن است بیشتر لکه را پاک کنید، ادامه دهید.

از حلال خشک شونده استفاده کنید

در صورت باقی ماندن رنگ، آن را با یک حلال خشک شونده یا الکل مالش دهید.

شستشو

وقتی لکه از بین رفت، محل را با آب تمیز شسته و لکه را خشک کنید. اجازه دهید تا هوا به دور از گرما مستقیم خشک شود تا الیاف فرش حالت مناسبی پیدا کنند.

پس از خشک شدن فرش، فرش را جاروبرقی بکشید

لاک ناخن به گونه ای طراحی شده است که یک لایه ی سخت و مقاوم رنگی ارائه دهد، بنابراین جای تعجب نیست که یکی از سخت ترین لکه ها برای از بین بردن است. برای از بین بردن تمام آثار لکه ممکن است تکرار لازم باشد.

شما نیز ممکن است دوست داشته باشید: