چگونه کیف های پارچه ای را نظافت و مراقبت کنیم!

 

اکثر کیف های دستی، به خصوص کیف های روزانه، حسابی تحت فشار هستن. بعضی وقتا بیش از حد پرشون میکنیم، بطری آب یا آبمیوه توش نشت میکنه یا روی زمین میذاریمش. با نکات ساده، می تونیم کیف پارچه ای رو  برای سالهای سال  به بهترین شکل نگه داریم.

اگر هر روز از کیف دستی خود استفاده می کنید، آن را هر دو تا سه ماه یکبار تمیز کنید. برای تمیز کردن صحیح کیف خود وقت بگذارید. هرگز نباید آنها را درون ماشین لباسشویی یا خشک کن قرار داده یا اجازه دهید در ظرفشویی خیس بخورد. تمیز کردن با دست بهترین راه برای کیف است.

کیف را برای شستن آماده کنید

با تخلیه کیف و همه جیب های آن شروع کنید. همه زیپ ها و بست ها را باز کنید و کیف پشت رو شده را بتکانید.

در مرحله بعدی، در صورت امکان، فضای داخلی کیف را به بیرون بکشید، از غلتک پرز برای گرفتن گرد و غبار و خرده ریزها استفاده کنید. سپس از جاروبرقی استفاده کنید تا فضای داخلی و خارجی را تمیز کرده باشید.

کیف را از نظر برچسب های مراقبت و یا نوع مواد استفاده شده بررسی کنید. از دستورالعمل مراقبت توصیه شده پیروی کنید و سعی کنید لکه ها را شناسایی کنید.

نظافت لکه ها و مناطقی که به شدت کثیف شده اند

در صورت باقی ماندن لکه ها و خاک، چند قطره مایع شوینده ظرفشویی را با نسبت یک چهارم به آب اضافه کنید. یک پارچه سفید را در محلول آغشته کرده و قسمت های مربوطه را پاک کنید. اگر لکه های سرسختی وجود دارد، از یک مینی برس مهسان آغشته به محلول صابون برای پاک کردن آنها استفاده کنید. کار را با شستشوی خوب پارچه در آب و پاک کردن باقی مانده مواد شوینده پایان دهید.

اجازه دهید با جریان هوا خشک شود

در مکانی خنک و دور از نور مستقیم خورشید یا گرما خشک شود. آن را با دستمال سفید پر کنید تا حالت خود را حفظ کند. از کاغذها یا روزنامه های رنگی استفاده نکنید زیرا جوهر می تواند منتقل شود. از کیف به صورت مرطوب استفاده نکنید زیرا پارچه مرطوب لکه ها را با سرعت بیشتری از پارچه خشک جذب می کند.

شما نیز ممکن است دوست داشته باشید: