چگونه یک حلقه الماس را تمیز کنیم؟

 

لوسیون های دست، محصولات آرایش مو، مواد پخت و پز، و روغن ها و کثیفی های روزمره، همگی به اندازه ای روی انگشتر الماس شما رسوب میکنن و از ظاهر درخشنده ی جواهر کم میشه. این اتفاق نور رو مسدود میکنه و الماس رو کدر نشون میده.

 

یک حلقه الماس را می توان یک یا دو بار در هفته تمیز کرد تا درخشان بماند. نکته کلیدی این است که آن را با یک مخلوط تمیزکننده ملایم تمیز کنید. الماس ها بادوام هستند، اما گاهی اوقات مواد شیمیایی خشن یا تمیز کردن شدید می توانند پوشش الماس را از بین ببرند. همچنین، فلزات گرانبها در انگشتر الماس می توانند مستعد آسیب باشند، مخصوصاً زمانی که در معرض مواد شیمیایی خشن، لایه بردارها یا پاک کننده ها قرار گیرند. بهترین راه برای تمیز کردن انگشتر الماس ملایم بودن و استفاده از مواد پاک کننده ملایم است.

 

محلول پاک کننده را مخلوط کنید

در یک کاسه عمیق، محلولی از مایع ظرفشویی ملایم را با آب گرم تا تقریباً داغ مخلوط کنید. مایع ظرفشویی یک انتخاب محبوب است، اما هر شوینده ملایم دیگری خوب است.

 

حلقه را خیس کن

حلقه الماس را به مدت 20 تا 40 دقیقه در کاسه خیس کنید تا کثیفی های گیر کرده در شاخک ها و سایر نقاط پنهان حلقه از بین برود.

 

به آرامی حلقه را برس بکشید

در صورت لزوم از یک مینی برس دلفین مهسان برای از بین بردن کثیفی استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که برس روی سطح فلزی حلقه خراش ایجاد نکند. به قسمت زیرین حلقه و بین شاخک ها که ممکن است کثیفی جمع شده باشد توجه ویژه ای داشته باشید.

 

حلقه را در محلول بچرخانید

حلقه را در محلول بچرخانید و بگذارید دو تا سه دقیقه بماند.

 

نکته

قبل از اینکه حلقه الماس را به خوبی در آب گرم بشویید، در فاضلاب سینک را محکم ببندید.

 

حلقه را خشک کنید

حلقه الماس را با یک پارچه خشک بدون پرز خشک کنید.

 

نکاتی برای تمیز نگه داشتن انگشتر الماس شما

  • با احتیاط زیاد از پاک کننده جواهرات اولتراسونیک استفاده کنید. مایع ارتعاشی ممکن است کثیفی را از بین ببرد، اما همچنین می تواند باعث آسیب یا شل شدن سنگ ها در پیکره ی آنها شود.
  • هر زمان که با کلر یا مواد شوینده خشن کار می کنید، دستکش لاستیکی بپوشید
  • اگرچه می‌توان از محلول آمونیاک و آب برای تمیز کردن الماس در موارد نادری استفاده کرد، اما برای الماس‌های با تراش شکسته یا حلقه‌های ظریف توصیه نمی‌شود. آمونیاک می تواند پوشش روی سنگ قیمتی را کدر یا از بین ببرد و به شدت به محیط شما آسیب برساند.
  • برای تمیز کردن انگشتر الماس از پاک کننده های خانگی یا خمیر دندان استفاده نکنید زیرا ساییدگی آن می تواند به سنگ و ساختار آن آسیب برساند.
  • برای پاک کردن مواد روغنی از انگشتر خود (مثلاً پس از پخت و پز) در فاصله زمانی بین تمیز کردن، روی یک پارچه نگینی که در فروشگاه‌های جواهرات و ابزارآلات موجود است، حساب کنید.

شما نیز ممکن است دوست داشته باشید: