کارهای نظافت ماهانه

 

 

کارهایی هست که باید ماهی یه بار انجام بشه تا خونه رو تا حد امکان تمیز نگه داریم. این کارها از کارهای روزانه مثل ظرف شستن جدا هستن. ولی باعث میشه خیلی از نقاطی که اغلب فراموش میشن تمیز کنید.

 

گرد و غبار فن های سقفی

اگر مدتی است که پنکه سقفی خود را تمیز نکرده اید، به بالا نگاه کنید. به احتمال زیاد یک تن گرد و غبار و خاک را خواهید دید که به طرفداران شما چسبیده است. با گردگیر میکروفایبر مهسان سریع مشکل رو حل کنید.

 

لامپ ها

تمیز کردن ماهیانه لامپ‌ها از کدر شدن و پوشیده شدن وسایل شما با گرد و غبار جلوگیری می‌کند. یک دستمال میکروفایبر مهسان برای این کار بهترین گزینه است.

 

دریچه های هوا

ممکن است به طور منظم متوجه دریچه های هوا در خانه خود نشوید، آنها را هر ماه گردگیری کنید تا گرد و غبار به داخل اتاق شما نریزد. دیوار مجاور را نیز پاک کنید تا گرد و غباری که در آنجا انباشته شده است پاک شود.

 

دیوارهای تمیز

حتی خانواده‌هایی که بچه‌های کوچک ندارند، گهگاه آثاری را روی دیوارهای خانه‌شان پیدا می‌کنند. آماده‌سازی غذا، محل‌های غذا خوردن، و مکانی که زباله‌های خود را در آن ذخیره می‌کنید، احتمالاً کاندیدایی برای پاک کردن ماهیانه دیوار خواهند بود.

 

گردگیری شدید

علاوه بر گردگیری سریعی که به صورت روزانه و هفتگی انجام می دهید، باید ماهانه گردگیری شدیدتری نیز انجام شود. این زمان برای رسیدن به اعماق پشت مبلمان و لوازم خانگی و گرد و غبار طاقچه ها، سقف ها و قرنیزها است. فراموش نکنید که درها و گوشه های مخفی را که ممکن است تار عنکبوت تشکیل شود، گردگیری کنید.

 

جاروبرقی داخل مبلمان

شگفت انگیز است که چگونه این همه چیز به اعماق مبل و صندلی های اتاق نشیمن راه پیدا می کند. ممکن است ندانید که چگونه به آنجا رسیده است، اما یک تمیز کردن و جاروبرقی ماهانه به احتمال زیاد بسیاری از موارد گم شده و مقدار زیادی کثیفی را نشان می دهد.

 

پنجره را تمیز کنید

نظافت ماهانه پنجره ها شامل تمیز کردن داخل شیشه و پاک کردن لبه ها می شود. برای از بین بردن رگه ها و لکه های داخل پنجره ها از شیشه پاک کن استفاده کنید. یادتون باشه مهسان برای شیشه ها دستمال مخصوص داره!

 

 

شما نیز ممکن است دوست داشته باشید: