کرم های چرب و پمادها

کرم های چرب و پمادها برای کمک به پوست ما تولید میشن. اما ممکنه لکه های چرب روی لباس و ملحفه باقی بذارن. لکه های بر پایه روغن یکی از سخت ترین لکه ها هستن، اما با وسایلی که احتمالاً توی خونه دارید، میتونید پاکشون کنید.

 

قبل از اینکه شروع کنید:

مواد شوینده یا محلول تمیز کننده را در قسمتی که دیده نمیشود آزمایش کنید تا مطمئن شوید پارچه تغییر رنگ نمی دهد.

  • هر گونه پماد را با چاقو کره خوری بردارید. هرگز مالش ندهید. محل را با یک حوله کاغذی سفید خشک کنید. مانند هر لکه ای، هرچه زودتر اقدام شود، شانس موفقیت برای از بین بردن بیشتر است.
  • برای از بین بردن روغن روی روکش ابریشم و روکش مبل، با یک حرفه ای مشورت کنید.

 

نحوه از بین بردن وازلین یا سایر لکه های پماد از روی لباس

 

  • بقایای جامد را بردارید

هنگامی که یک قطره وازلین یا پماد روی پارچه می ریزد، از کارت اعتباری استفاده کنید تا آن را از پارچه بردارید. مالش ندهید زیرا فقط پماد را به عمق الیاف فشار می دهید و حذف لکه را دشوارتر می کنید.

 

  • نمی توانید فوراً برای تمیز کردن اقدام کنید؟

پس از برداشتن پماد اضافی، اگر وقت ندارید، محل چربی را با کمی نشاسته ذرت، پودر بچه یا پودر تالک بپوشانید تا روغن جذب شود.

 

  • از پاک کننده لکه یا شوینده ی سنگین استفاده کنید

قسمت چرب/مومی لکه را با اسپری یا ژل پاک کننده لکه یا آنزیم لیپاز که به تجزیه روغن کمک می کند، پاک کنید. این کار به ویژه برای لکه های روی پارچه های مصنوعی مانند پلی استر که تمایل به لکه های چربی دارند، اهمیت دارد.

با انگشتان خود یا یک مینی برس دلفین روی لکه بکشید. از مواد شوینده مایع مخصوص لباسشویی استفاده کنید که حاوی آنزیم های کافی برای از بین بردن روغن است.

اجازه دهید محلول تمیز کننده حداقل 15 دقیقه روی پارچه بماند، سپس لکه را با یک برس نرم بمالید و محل را با آب داغ بشویید.

 

  • به طور معمول بشویید

طبق معمول در گرمترین آب توصیه شده بر روی برچسب مراقبت از لباس بشویید. قبل از قرار دادن لباس در خشک کن، محل لکه شده را بررسی کنید. حرارت زیاد ناشی از خشک کن می تواند لکه را تثبیت کرده و حذف آن را تقریباً غیرممکن کند.

 

 

شما نیز ممکن است دوست داشته باشید: