یه یخچال تمیز و مرتب با پنج قدم خیلی ساده!

بیاید یخچال رو براق و درخشان کنیم! تصور کن در یخچالو باز میکنی و همه چیز مرتب و تمیز چیده شده و خبری از ذرات قدیمی چسبیده شده به قفسه­ ها نیست و عطر تازگی به مشام می­رسه.

قدم اول: ابزار درست رو برای این کار آماده کنید

نیاز داریم به: دستمال میکروفایبر مهسان، آبگیرهای نمدی مهسان، دستکش، سطل زباله.

آب گرم یادتون نره.

قدم دوم: همه چیزو بیرون بیارید

مواد غذایی خراب شدنی را داخل کیسه ­ی خنک قرار دهید و تمیز کردن را سریع شروع کنید تا باکتری­ ها رشد نکنند. قفسه­ ها و کشوها را بیرون بیاورید چون قرار است حسابی تمیز شوند. دقت کنید بیرون آوردن قفسه ­ها ممکن است کمی سخت باشد.

قدم سوم: مواد قدیمی رو دور بریزین

هر چیزی که تاریخ مصرفش گذشته یا مشخص نیست، باید دور بندازیدش! مثل ته مانده ­های پنیر یا ژامبون که فضا را اشغال کرده یا سالاد و میوه­ های له شده.

شک نکنید بندازید بره!

قدم چهارم: حالا وقت تمیز کردنه و مهسان!

از مایع شوینده و آب گرم برای تمیز کردن داخل یخچال استفاده کنید. پیشنهاد می­کنیم مواد شیمیایی قوی نباشند چون ممکن است روی مواد غذایی تاثیر بگذارد. اگه دوست دارید از مواد طبیعی استفاده کنید، مخلوط جوش شیرین و آب لیمو گزینه ­ی خوبی است.

قفسه­ ها را داخل ماشین ظرفشویی بگذارید یا با آب گرم و کف زیاد بشورید و بعد  برای خشک کردن، آنها را روی رطوبت گیر نمدی مهسان قرار دهید تا خشک شوند.

برای تمیز کردن گوشه ­ها و کنج­ ها از تکه ­های چسبیده و ذرات، بهتر است از مسواک قدیمی یا خلال دندان استفاده کنیم.

خیلی با حوصله قسمت­ های آب­بندی را با دستمال­ های مهسان تمیز کنید، چون این بخش محل اصلی پرورش میکروب و جرم گرفتگی است.

همه چیزو بیرون بیارید_ بله همه چیزو

قدم پنجم: حالا همه چیز تمیز شده و یخچال به دمای خودش برمی­گرده، از چیدن غذاهای تمیزتون لذت ببرین!

طبقه­ بندی مواد باعث میشه هر چیزی را راحت پیدا کنید، مثلا بخش سبزیجات، لبنیات، گوشت­ ها و …، هر کدام را در گروه خود بگذارید. حالا یک یخچال تمیز و مرتب دارید که می­توانید از آن لذت ببرید.