اثر سوختگی روی فرش و لباس

 

 

وقتی در حال اتو کردن هستید، ممکنه یه قسمتی از لباس در اثر حرارت زیاد بسوزه یا ممکنه روی فرش خود سوختگی ناشی از افتادن سیگار یا جرقه ناشی از شمع پیدا کنید. گرمای بیش از حد می تواند الیاف را ذوب کند و آثار سوختگی ناخوشایندی به جا بگذارد.

 

اگر پارچه سوخته از الیاف طبیعی مانند پنبه، کتان، رامی، ابریشم مصنوعی یا پشم ساخته شده باشد، ممکن است بتوانید آن را بازیابی کنید. (با پشم سوخته باید کمی متفاوت رفتار کرد زیرا یک فیبر پروتئینی است.) تمیز کردن لباس های سوخته و فرش های ساخته شده از الیاف دست ساز دشوار است. حتی اگر سوختگی با موفقیت برطرف شود، پارچه برای همیشه ضعیف شده و سریعتر از بقیه لباس فرسوده می شود.

 

از آنجایی که روش ها برای از بین بردن جای سوختگی از روی لباس و فرش نسبتاً خشن هستند باید بتوانید در یک حرکت مشکل را برطرف کنید. با این حال، ممکن است مجبور شوید برای از بین بردن کامل جای سوختگی هر فرآیندی را تکرار کنید.

 

فوراً اقدام کنید

اگر جای سوختگی کم است و بلافاصله متوجه آن شده اید، اتوکشی را متوقف کنید و فوراً مقداری مواد شوینده سنگین مانند تاید و پرسیل را با انگشتان خود یا مینی برس دلفین روی لکه بمالید. اجازه دهید حداقل 10 دقیقه کار کند و سپس لباس را با گرم ترین آب توصیه شده برای پارچه بشویید.

 

از سرکه استفاده کنید

اگر سوختگی را فوراً متوجه نشدید و لکه سوختگی بسیار سبک است  می توانید لکه را با یک پارچه سفید تمیز آغشته به سرکه سفید مقطر پاک کنید. با انتقال الیاف سوخته، پارچه را به یک منطقه تمیز منتقل کنید. کار را با پاک کردن با یک پارچه سفید آغشته به آب خنک به پایان برسانید.

شما نیز ممکن است دوست داشته باشید: