رفع لکه ی خون از تشک

خون ناشی از بریدگی، دوره قاعدگی یا حیوان خانگی، مهم اینه که در سریع ترین زمان ممکن از تشک خارج بشه. لکه های خون تازه بسیار راحت تر پاک می شوند. بیشتر لکه های خون را می توان با محصولاتی که احتمالاً از قبل در دست دارید از روی تشک پاک کرد

 

برای درمان لکه های خون همیشه از آب سرد استفاده کنید. آب داغ می‌تواند باعث انعقاد پروتئین‌های خون و عمیق‌تر شدن در الیاف شود.

 

لکه های خون تازه

اگر خون تازه است، دستکش لاستیکی بپوشید و از دستمال کاغذی استفاده کنید تا رطوبت را تا حد ممکن از بین ببرید. لکه را مالش ندهید.

 

آب سرد را امتحان کنید

لکه های کوچک و تازه خون را اغلب می توان با پاک کردن آن ناحیه با دستمال میروفایبر مهسان، آغشته به آب سرد پاک کرد. پارچه را در آب سرد ببرید و آنقدر فشار دهید که چکه نکند. با انتقال خون، لکه را که به ناحیه تمیزی از پارچه منتقل می شود، پاک کنید.

اگر اثری از لکه خون وجود نداشت، از یک پارچه خشک تمیز برای خشک کردن رطوبت استفاده کنید. اجازه دهید تشک حداقل هشت ساعت در هوا خشک شود.

 

جوش شیرین و پراکسید هیدروژن را با هم ترکیب کنید

نصف فنجان جوش شیرین و نصف فنجان پراکسید هیدروژن را در یک کاسه کوچک مخلوط کنید. از یک مینی برس دلفین برای استفاده از خمیر روی لکه استفاده کنید. به یاد داشته باشید که از لبه بیرونی شروع کنید و به سمت مرکز حرکت کنید.

با واکنش پراکسید هیدروژن با خون، مخلوط حباب می‌زند. اجازه دهید حداقل 30 دقیقه یا تا زمانی که حباب متوقف شود کار کند. یک پارچه تمیز را در آب سرد آغشته کنید و آنقدر فشار دهید که چکه نکند. خمیر پاک کننده و خونی که به قسمت تمیزی از پارچه حرکت می کند را پاک کنید.

قبل از استفاده، اجازه دهید تشک کاملا خشک شود (حداکثر هشت ساعت). از جاروبرقی با لوازم داخلی اثاثه یا لوازم داخلی استفاده کنید تا هر گونه اثری از جوش شیرین باقی مانده را پاک کنید.

 

هشدار

پراکسید هیدروژن یک سفید کننده ملایم است و ممکن است باعث تغییر رنگ تشک با پوشش پارچه ای تیره شود.

 

از لکه بر پایه آنزیم استفاده کنید

یک لایه کوچک از لکه‌بر را روی یک دستمال میکروفایبر مرطوب قرار دهید. از لبه های بیرونی لکه خون شروع کنید و به سمت مرکز حرکت کنید (از پخش شدن آن جلوگیری می کند)، محصول را روی لکه قرار دهید. بگذارید حداقل 15 دقیقه کار کند. یک دستمال میکروفایبر تمیز را با آب سرد خیس کنید و لکه بر و لکه را پاک کنید.

 

سفید کننده اکسیژن دار

در یک کاسه کوچک با نصف فنجان سفید کننده اکسیژن خشک و نصف فنجان آب، خمیر ایجاد کنید. از لبه های لکه شروع کنید و به سمت مرکز حرکت کنید و خمیر را با یک برس نایلونی با موهای نرم روی لکه خون بمالید.

اجازه دهید خمیر حداقل دو ساعت کار کند. سفید کننده اکسیژن یک سفید کننده با اثر کند و ملایم است.

قبل از استفاده، اجازه دهید تشک کاملا خشک شود (حداکثر هشت ساعت).

شما نیز ممکن است دوست داشته باشید: