درباره لکه ها و پارچه (بخش دوم)

اولین غریزه شما ممکنه استفاده از یه صابون برای از بین بردن لکه باشه. اما هرگز یک لکه تازه را با صابون نشویید. صابون فقط می تونه لکه هایی مثل توت، لکه های میوه یا سبزیجات رو پاک کنه. بهتره از مایع ظرفشویی یا کمی مواد شوینده لباس استفاده کنید.

اغلب اوقات، فقط کمی مواد شوینده مایع سنگین مانند تاید یا پرسیل با یه مینی برس دلفین مهسان روی لکه اثر میکنه، قبل از پرتاب کردن در لباسشویی اجازه بدید 10 تا 15 دقیقه بمونه. این شوینده ها آنزیم های کافی برای از بین بردن بیشتر لکه ها و از بین بردن آنها را دارند.

  • قبل از خشک شدن دوباره بررسی کنید.

اگر لکه ای هنوز مشخص است، لباس را در خشک کن قرار ندهید. گرمای خشک کن باعث ماندگاری بیشتر لکه می شود.

  • همین اصل در مورد اتوکشی نیز اعمال می شود. هیچ حرارتی به مناطق لکه دار ندهید.
  • قبل از شروع به کار روی لکه پارچه، مواد پاک کننده لکه را روی درز یا قسمت پنهان لباس آزمایش کنید تا مطمئن شوید که بر رنگ پارچه تأثیری ندارند (به خصوص اگر قبلاً هرگز از آنها استفاده نکرده اید). این امر به ویژه در مورد ابریشم و پارچه های ظریف بسیار مهم است.
  • از مالش شدید خودداری کنید، مگر اینکه پارچه مانند جین سخت و بادوام باشد. محصولات امروزه برای از بین بردن لکه ها بسیار خوب هستند بنابراین در بیشتر مواقع نیازی به اسکراب ندارید. مالش زیاد باعث می شود لکه پخش شود و به پارچه آسیب برسد.
  • برای به دست آوردن بهترین نتیجه، موارد لکه دار را جداگانه بشویید. این بدان معنی است که لباسهای کار کثیف یا لباسهای گل آلود کودکان نباید با لباس های تمیزتر شسته شوند.

شما نیز ممکن است دوست داشته باشید: