لکه ی کره و روش نظافت آن

بیایید قبول کنیم کره بیشتر اوقات طعم غذاها رو بهتر میکنه. با این حال پاک کردن لکه چرب روی پارچه ها کار سختیه.

 

  • مانند هر لکه ای، اگر هرچه سریعتر اقدام کنید، حذف لکه آسان تر خواهد بود. از یک پارچه سفید یا دستمال کاغذی تمیز استفاده کنید (حتی یک تکه نان سفید می تواند اجزای چرب را جذب کند). اگر کره به صورت تکه ای است، از لبه کارت اعتباری استفاده کنید تا جایی که ممکن است مواد جامد را از سطح پارچه بلند کنید. مالش ندهید زیرا می تواند لکه را به عمق الیاف وارد کند.
  • اگر مقداری نشاسته ذرت، جوش شیرین یا پودر تالک دارید، روی لکه بپاشید. پودر روغن را جذب می کند و حتی ممکن است لکه را از بین ببرد. مقدار زیادی بپاشید و اجازه دهید حداقل پانزده دقیقه روی لکه بماند، سپس با یک مینی برس دلفین پاک کنید.
  • کمی شوینده مایع سنگین حاوی آنزیم برای تجزیه، روی لکه بمالید و با مالیدن ملایم با انگشتان دست، قبل از شستشو اجازه دهید پاک کننده حداقل 15 دقیقه روی پارچه کار کند.
  • طبق روال توصیه شده روی برچسب مراقبت، لباس یا روتختی را طبق معمول در گرمترین آب مناسب پارچه بشویید. قبل از قرار دادن پارچه در خشک کن، محل لکه شده را بررسی کنید تا مطمئن شوید که از بین رفته است. این امر برای پارچه های مصنوعی مانند پلی استر و اکریلیک بسیار مهم است زیرا حرارت زیاد می تواند لکه روغنی را به طور دائمی ایجاد کند.
  • اگر لکه از بین نرفت، هر مرحله تمیز کردن را تکرار کنید.

شما نیز ممکن است دوست داشته باشید: