نظافت ظروف و صفحات پخت سیلیکونی

ورقه های پخت سیلیکونی، ظروف پخت، قالب های آب نبات، سینی های یخ، کفگیر و ابزار، به دلیل تنوع، خواص نچسب و سهولت استفاده، همه جا در دسترس هستن. سیلیکون یک سطح نچسبه و هیچ روغن یا گریسی را از مواد غذایی جذب نمی کنه. تمام روغن روی سطح ظرف پخت میمونه تا غذاها درست روی سطح بلغزند. این عالیه ولی امان از زمانی که روغن ها به طور کامل پاک نشوند و به تله های چسبنده برای ذرات غذا تبدیل بشن، در این حالت ظروف پخت سیلیکونی دیگه به خوبی کار نمیکنن.

در حالی که ظروف آشپزخانه سیلیکونی می توانند داخل ماشین ظرفشویی بروند، شستن دستی برای بازیابی قطعات چسبنده سیلیکونی بهتر است. خوشبختانه پاک کردن روغن‌ها، باقی‌مانده‌ها و هرگونه لکه از سیلیکون آسان است.

ظروف آشپزخانه سیلیکونی را تمیز کنید

ظروف آشپزخانه سیلیکونی باید بعد از هر بار استفاده شسته شوند. به محض اینکه قطعات شروع به چسبندگی کردند، تمیز کردن کامل تری لازم است مگرنه وضعیت بدتر می شود.

 

چگونه ظروف آشپزخانه سیلیکونی چسبنده را تمیز کنیم

دو روش برای تمیز کردن و بازیابی قطعات چسبنده سیلیکونی وجود دارد. قبل از اینکه به مرحله بعدی بروید، با شستشوی صحیح قطعات شروع کنید.

یک محلول خیساندن ایجاد کنید

سینک یا سطل مستطیل مهسان را با آب بسیار داغ پر کنید (ولرم کار نمی کند. یک قاشق چای خوری از مواد شوینده ظرفشویی که شامل چربی زدا است، اضافه کنید. مواد شوینده را با قاشق یا دستان خود در آب بچرخانید تا مطمئن شوید که به خوبی پخش شده است.

نکته

استفاده از دستکش های لاستیکی ظرفشویی به شما این امکان را می دهد که  مدت بیشتری در آب گرم کار کنید.

 

سیلیکون را به محلول خیساندن اضافه کنید

سیلیکون را در محلول فرو کنید و اجازه دهید حداقل 30 دقیقه خیس بخورد(برای نتیجه بهترحتی بهتر است یک ساعت یا بیشتر بماند). این به چربی زدا زمان می دهد تا به طور موثر کار کند.

 

سیلیکون را تمیز کنید

سیلیکون را از محلول بردارید. اگر آب سرد است آن را تخلیه کرده و آب داغ بیشتری اضافه کنید. چند قطره از مایع ظرفشویی را روی یک اسفنج غیر ساینده بریزید و سیلیکون را خوب بشویید.

هشدار

از پد شستشو یا اسکرابر پلاستیکی روی سیلیکون استفاده نکنید. پاک کننده ها و ابزارهای ساینده به سطح آسیب می رسانند و کیفیت نچسب را از بین می برند.

 

بشویید و تکرار کنید

قطعه سیلیکونی را به خوبی در آب داغ بشویید و با یک دستمال میکروفایبر مهسان خشک کنید. از انگشتان خود برای لمس سطح استفاده کنید. اگر قطعه همچنان چسبناک است، مراحل را تکرار کنید یا تمیز کردن تهاجمی‌تری انجام دهید.

 

از حرارت فر استفاده کنید

اگر قطعات سیلیکونی واقعاً چسبنده هستند و به نظر نمی‌رسد شستشو به راحتی آنها را تمیز می‌کند، می‌توانید از فر برای تسریع فرآیند استفاده کنید. فر را با دمای 350 درجه فارنهایت (177 درجه سانتیگراد) گرم کنید. وقتی به دمای مناسب رسید، قطعات سیلیکونی را به مدت 10 دقیقه در فر قرار دهید. این به نرم شدن باقی مانده ها برای حذف راحت تر کمک می کند.

 

جوش شیرین بمالید

قطعات را با احتیاط از فر خارج کنید. آنها را فقط با آب بشویید تا مرطوب شوند سپس مقدار فراوانی جوش شیرین خشک  بپاشید تا با آب روی قطعه به شکل خمیر در آید. حتما تمام سطوح را با خمیر بپوشانید. اجازه دهید جوش شیرین کاملا خشک شود (ممکن است چندین ساعت طول بکشد).

 

لکه های سخت را با جوش شیرین پاک کنید

هنگامی که جوش شیرین خشک شد، خمیر را در آب داغ بشویید. از انگشتان خود برای لمس چسبندگی باقی مانده استفاده کنید. اگر چربی حس کردید، با اسفنج و جوش شیرین به آرامی بشویید.

 

 

شما نیز ممکن است دوست داشته باشید: