نظافت نمای آجری شومینه

هیچی بیشتر از یه شومینه گازی یا هیزمی نماد یه خونه ی دنج نیست. اما در نهایت مقداری دوده از شعله فرار میکنه و روی آجرهای نما و کوره اطراف پخش میشه. وقتی رگه ها و لکه های سیاه رو دیدید، وقتشه که آجرهای شومینه رو تمیز کنید.

 

حذف دوده اغلب مهم است زیرا در نهایت می تواند باعث آسیب دائمی، به ویژه به سطوح متخلخل شود، پس هر چه زودتر تغییر رنگ دوده را پاک کنید، کار آسان‌تر خواهد بود.

مراحل زیر میتواند کارساز باشد:

 

خاکستر و زباله را پاک کنید

شومینه را سرد کنید و همه خاکسترها و زباله های داخل را بردارید. پس از دفع ایمن خاکستر، از جاروبرقی برای جمع آوری ذرات کوچک استفاده کنید.

 

نمای شومینه را جاروبرقی و گردگیری کنید

اطراف اجاق گاز و شومینه را جاروبرقی بکشید یا با گردگیر میکروفایبر مهسان تمیز کنید، تا حد امکان دوده و گرد و غبار را از بین ببرید و هر گونه وسایل تزئینی را دور کنید تا از نشستن گرد و غبار بیش از حد روی آن ها نیز جلوگیری کنید.

 

نحوه تمیز کردن آجرهای شومینه با مواد شوینده و نمک

این ملایم ترین روش تمیز کردن است و باید قبل از اینکه به سراغ مواد شیمیایی خشن تر بروید ابتدا آن را امتحان کنید.

 

محلول های پاک کننده را مخلوط کنید

یک گالن آب گرم و دو قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی چربی زا را در یک سطل بریزید. سطل دوم را با یک گالن آب خنک و یک فنجان سرکه سفید مقطر پر کنید.

 

فرچه را آماده کنید

فرچه اطویی مهسان را به محلول مایع ظرفشویی آغشته کنید و سپس با مقدار زیاد نمک برس بکشید. نمک به عنوان یک ساینده ملایم عمل می کند تا دوده را از آجر جدا کند. حالا آجر را حسابی بسابید و نواحی دوده دار را بشویید.

 

شستشو دهید

از یک اسفنج برای پاک کردن محلول پاک کننده و دوده شل شده استفاده کنید. اسفنج دوم را در محلول آب و سرکه آغشته کنید و محل تمیز شده را پاک کنید. سرکه به حذف هرگونه باقی مانده صابون و از بین بردن بوی دود کمک می کند.

 

تکرار

اگر آجرها هنوز لکه دار هستند، مراحل را با محلول های تمیز کننده تازه تکرار کنید یا به یکی از روش های تمیز کردن تهاجمی تر بروید.

 

شما نیز ممکن است دوست داشته باشید: